Svømning

Kære elever som har svømmeundervisning

Alle elever samles ved lågen i den store gård. Her bliver vi afhentet af en bus, som kører os til hallen og samme bus vil køre os tilbage, når lektionerne er slut.

Elevernes skoletasker og evt. mobiler bliver låst inde i klasselokalet og afhentes i klassen, når vi kommer tilbage på skolen. Det er ikke muligt at låse ting inde i svømmehallen, så lad evt. smykker og værdigenstande blive hjemme denne dag.

Alle elever skal til svømmetimerne medbringe badetøj, håndklæde (fint med et let genkendeligt håndklæde) og evt. svømmebriller og et godt humør. Hvis man ønsker at vaske hår og medbringer shampoo, skal man vide, at der er meget kort tid til at bade bagefter.

Eleverne bliver delt i hold efter erfaring og svømmeevner. Så man skal ikke være nervøs, hvis man synes, at man ikke er ”den store vandhund”. Vi bruger meget tid på tilvænning, for de ”nye” svømmere.

Selve busturen til og fra Kastrup Svømmehal tager ikke særlig lang tid, men for at vi kommer hurtigt af sted, er der nogle regler, som skal følges.

1. Alle børn skal have seler på i bussen.
  2. Sæderne skal være i opret position, og nakkepuder og gardiner skal der ikke røres ved.
  3. Børnene må ikke klikke sig ud af selerne, før bussen holder helt stille.

Hvis eleven ikke skal deltage i svømmetimerne, så skal dette meddeles skriftligt. Husk, tjek fødderne og påbegynd behandling, hvis eleven fx har fodvorter.

Hvis man har glemt sit badetøj eller håndklæde skal dette meddeles til svømmelærerne inden afgang til svømmehallen. Svømmelærerne står for undervisningen, men også for opsyn og sikkerhed, idet vi også fungerer som livreddere. Det betyder, at det er svømmelærernes vurdering, om eleven, der har glemt badetøj eller ikke kan deltage af anden grund, skal tilbringe timerne et andet sted på skolen, eller om eleven vurderes godt at kunne sidde i to lektioner på en anvist plads i svømmehallen.

Vand er sjovt, men det kan også være farligt, og det er vigtigt, at eleverne følger de regler, som den enkelte svømmelærer har.

Her følger de vigtigste:

Man må ikke:

• Løbe i svømmehallen
  • Skubbe hinanden i vandet
  •  Holde nogen nede under vandet

Svømning

I håbet om nogle gode nye svømmetimer

Svømmelærerne